2024 metų skrydžių oro balionu sezonas atidarytas, kviečiame kilti aukštyn!

Konstrukcija

      KUPOLAS

Karšto oro baliono kupolas siuvamas iš didelio atsparumo nailoninių medžiagų – poliesterio ar poliamido, kurių vidinė pusė padengiama poliuretanu (silikonu). Poliuretaninis padengimas padaro audinį nepralaidų orui. Kad medžiaga būtų tvirtesnė, ji audžiama su sutankintu siūlų juostelių tinkleliu.

Medžiagos gabalai – segmentai – susiuvami į skiltis, kurios po to susiuvamos tarpusavyje. Kupolo pripūtimo anga apsiuvama juosta iš apsauginės medžiagos Nomex, kuri labai atspari karščiui ir saugo kupolą nuo apdeginimų pripūtimo metu.

Toliau ant kupolo užsiuvamos vertikalios ir horizontalios apkrovos juostos. Tiek vienų, tiek kitų juostų skaičius yra skirtingas, priklausomai nuo skilčių skaičiaus ir nuo kupolo formos. Kuo daugiau skilčių turi balionas, kuo daugiau siuvimo juostų, tuo silpnesnės jos gali būti. Viršūnėje juostos tvirtinamos prie viršūnės žiedo, o kupolo apačioje, po apačios apvado juosta sujungiamos su kupolo pakabos lynais. Sujungimai paslepiami maišeliuose iš Nomex medžiagos. Taip gaunamas vientisas kupolo karkasas.

Kupolai klasifikuojami pagal jų tūrį ir keliamąją galią, t.y maksimalų svorį, kurį kupolas pakelia.

Tipas Tūris Skilčių kiekis Apkrovos lynų skaičius Oro išleidimo sistema
A2970-15000 m3
(AX-8- AX-13)
205Parašiutinis vožtuvas, paprasta velcro dalis su šoniniu vožtuvu arba kombinuota velcro dalis
N890-5950 m3
(AX-4 – AX-10)
12 – 16Parašiutinis vožtuvas
O890-4530m3
(AX-4-AX-10)
1212Parašiutinis vožtuvas, kartais (ypač dideliuose kupoluose)paprasta arba kombinuota velcro dalis
V590 – 2550 m3
(AX3 -AX-8)
88Parašiutinis vožtuvas
Z1840 – 2970 m3
(AX-7 – AX-8)
24Parašiutinis vožtuvas

      DEGIKLIAI

Degikliai vaizdžiai tariant yra karšto oro baliono jėgainė. Tai sudėtingiausia mechaniniu požiūriu baliono dalis. Degikliais yra kaitinamas oras pučiant balioną ir palaikoma temperatūra skrendant. Degikliai „maitinami“ skystu propanu, kuris prieš sudegdamas degiklio spiralėse yra paverčiamas dujomis. Todėl beveik pusę degiklio sudaro spiralė. Į degiklį suskystintos dujos patenka iš dujų cilindro. Spiralėje skystas propanas yra įkaitinamas, ir įšilęs jis virsta dujomis. Įkaitęs degiklis dirba našiau nei šaltas. Šiuolaikiniai degikliai gaminami su apsauginėmis dėžutėmis, kurios apsaugo nuo nudegimų piloto ranką ir sulaiko šilumą, sklindančią nuo įkaitusio degiklio žemyn. Degiklis gaminamas iš labai tvirto nerūdijančio plieno, kadangi propano degimo temperatūra yra apie +500 C. Taigi degikliai turi išlaikyti labai didelių skirtumų temperatūrą. Šiuolaikiniai baliono degikliai yra labai galingi – jų galingumas siekia 4500-6000 megavatų.

     KREPŠYS

Krepšiai paprastai pinami iš vytelių, krepšio dugnas daromas iš drėgmei atsparios jūrinės faneros. Struktūriniam krepšio karkasui yra naudojami 6 mm nerūdijančio plieno lynai. Jais krepšys tvirtinamas prie kupolo. Į krepšio rėmo ir degiklio rėmo lizdus įstatomi poliuretaniniai stovai. Jie sutvirtina ir padaro stabilią kaitinimo sistemą. Šie stovai ir lynai uždengiami odiniais apvalkalais, kurie apsaugo stovus ir lynus nuo mechaninių pažeidimų. Dujų cilindrai paprastai tvirtinami odiniais diržais krepšio kampuose. Prietaisai, žemėlapio dėklas, gesintuvas ir kiti reikmenys taip pat tvirtinami krepšyje jiems skirtose vietose.

karsto-oro-baliono-konstrukcija